Barneverntjenesten

Barnevernets hovedoppgave er å sikre at barn og unge som lever i forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid.

I tillegg skal barnevernet bidra til at barn og unge får trygge oppvekstsvilkår.

Det er Lov om barnevern og dens forskrifter som danner grunnlag for barneverntjenestens virksomhet.

Hvis du ønsker å vite mer generelt om barneverntjenestens arbeid og saksbehandling kan du sjekke barne- ungdoms- og familiedirektoratets hjemmeside bufdir.no.

Er du bekymret for et barn eller en ungdom, skal du kontakte barneverntjenesten

ÅPNINGSTIDER

Telefontid og bemannet ekspedisjonen på Familieenheten

Mandag – fredag

09:00 – 15:00

Utenom telefontidene i ekspedisjonen, kan du kontakte barnevernets ansatte på deres jobbnummer, eller sende e-post til barnevern@vagan.kommune.no E-post vil bli besvart så snart vi har anledning.

Vakttelefon

Dersom det er behov for akutt bistand utenfor ordinær kontortid, ta kontakt med barnevernets vakttelefon 480 40 429 (inkl. Whatsapp). Ved akutt fare for liv og helse ring politi/ambulanse.

ADRESSE

Besøksadresse