VA-prosjekt Jektveien

I begynnelsen av Januar 2022 planlegger Vågan kommune å starte arbeidene med å utbedre VA-nettet i Jektveien.

03.02.2021

Arbeidet med å skifte ut VA-nettet i Jektveien er godt i gang.
Midlertidig avkjørsel ut på E10 er etablert og alle husstander har nå fått installert midlertidig vannforsyning.
Varslingsplan for prosjektet finnes her: Varslingsplan Jektveien (PDF, 631 kB)

---------------------------------------------------------------------------------------

21.12.2021:

Anleggsarbeidet med å skifte ut vann og avløpsledninger i Jektveien starter opp i uke 1. Oppstart blir øverst i gata med opparbeidelse av midlertidig avkjørsel ut på E10. Skiltplan blir lagt ut så snart denne er klar. Videre blir det etablert midlertidig vannforsyning til alle eiendommer før graving for V1, O1 og S1 (se tegning nederst) starter.

Rigg- og lagerområde blir ved Vågatun Borettslag. Entreprenøren (Gerhard Svenning AS) har allerede startet klargjøring av dette området.

Det er lagt ved et kart som viser planlagt plassering av nye gatelys (grønne punkter). Eksiterende stolper blir fjernet og erstattet av 6 nye. Kart: Gatelys Jektveien (PNG, 5 MB)

Dersom du har spørsmål, innspill eller kommentarer til prosjektet ta kontakt med prosjektleder vann- og avløp, Vågan kommune: regine.aagard@vagan.kommune.no / 75420313

10.12.2021:

Alt av dagens VA-infrastruktur skal skiftes ut, og erstattes med nye ledninger og kummer. I tillegg vil det bli installert en slamavskiller nederst i Jektveien for rensing av avløpsvann før utslipp. Vedlagt er prosjekteringstegning av prosjektet.

I anleggsperioden vil det tidvis bli redusert fremkommelighet i gata. Det vil bli etablert midlertidig avkjørsel ut på E10 i anleggsperioden. På den måten vil fremkommeligheten til eiendommene bli ivaretatt.

Under arbeidene vil det bli etablert midlertidig vannforsyning til alle eiendommer. Det vil likevel i kortere perioder bli behov for vannavstengninger. Dette vil bli varslet via SMS i forkant.

Anleggsperioden er satt fra uke 1 med ferdigstillelse senest uke 21.

Oppdateringer i prosjektet vil legges ut på Vågan kommunes hjemmeside. Det vil komme nærmere informasjon hvor i gata gravingen starter samt skiltplan før oppstart.

02 - VA Jektveien (PDF, 111 kB)