Regional frivilligkonferanse i Lofoten 8. oktober i Vågan kommune

Er du engasjert eller interessert i frivillig arbeid? Hvordan ser fremtidens frivillighet ut? Konferansen retter seg mot alle som jobber i det frivillige, samt ledere og mellomledere som er i kontakt med frivilligapparatet, men konferansen er åpen for alle som ønsker å delta.

Vi konsentrerer oss om hvordan komme tilbake, og kan berede grunnen for mer sosialt fellesskap, inkluderende møteplasser og bedre kår for den nødvendige tredje sektor. Det vil bli servert lunsj. Påmelding via link i programmet. Begrensede med plasser – førstemann til mølla.

Arrangør: Nordland fylkeskommune og Frivilligsentralene i Flakstad, Vestvågøy og Vågan.

Konferansen er gratis og påmelding gjøres via linken nederst på siden. Frist for påmelding er 30.09.2022

Sted: Nyvågar Rorbuhotell, Kabelvåg

• Kl. 10.00
    Åpning v/ Marianne Baadstrand, Flakstad frivillig sentral.
  • Kl. 10.15 - 11.00
    Verdighetssenterets veiviser til godt samarbeid v/ Susanne Solvi Fagerbakke, rådgiver Frivillighet og kultur Verdighetssentret
  • Kl. 11.05 – 11.30
    Bodø 2024, innlegg og besøk stand.
  • Kl. 11.45 – 12.15
    Lunsj
  • Kl. 12.15 – 13.00
    Informasjon om og innspill til Regional plan for sosial bærekraft og livskraftige  Lokalsamfunn v/ Tone-Lise Fische, Nordland fylkeskommune
  • Kl. 13.05 -  13.40
    Dialog og samhandling mellom kommune og frivillige lag og foreninger, digitalt foredrag v/politisk seniorrådgiver Bjørn Lindstad, Frivillighet Norge
  • Kl. 13.45 – 14.05
    Hvordan få opp dugnadsånden v/Gravdal opp og fram!
    Randi Rasmussen og Lene Henningsen
  • Kl. 14.05 –14.20