Ordførers uke - 13.01.2023

Ny uke og dagen blir raskt lysere.

Starta uka med konferanse på Gardermoen med gode ordførerkollegaer. Må forresten gi ros til Norwegian som venta på Svolvær flyet på søndag kveld.

Mandag og tirsdag gikk altså på Lokalsamfunnskonferansen. Mange gode innlegg og mange gode pausediskusjoner, men kanskje litt smalspora.

Onsdag hadde jeg besøk av Ordfører og varaordfører fra Kinn kommune - litt spontant. De ringte på mandag og ville lære om reiseliv. Destination Lofoten var opptatt så jeg kobla på XXLOFOTEN og Trygve Steen. Trygve kan sitt fag, og vi hadde en god prat. Faktisk lærte jeg også noe. Forøvrig - vi skulle være der i en time, det ble tre.

Torsdag hadde vi to kjappe AU møter i Lofotrådet,  ellers gikk tida til å ta igjen saker fra først i uka.

Fredag ble det Bodø tur. Riksrevisor Karl Eirik Schjøtt-Pedersen inviterte noen ordførere, næringsliv og andre til en prat om regionenes styrke og utfordringer.  Et godt møte, der jeg føler jeg fikk frem budskapet fra Lofoten godt.

Forrige uke skreiv jeg at jeg var en stolt Ordfører.  Jeg ble ikke mindre stolt denne uka: Først vant Thon Hotel Lofoten og Thon Hotel Svolvær årets bærekraftspris 2022. Så ble Lofoten kåret til årets reisemål.

Gratulerer til Thon og gratulerer til Destination Lofoten og gratulerer til oss alle.

God helg

Frank