Ordførers julehilsen

Kun kort tid igjen til jul og det har preget uka.

Bare to offisielle møter. Først med fylkeskommunen om kjøpesenterbestemmelsen som skal revideres i 2023 og så med Fagforbundet. Så blir det jo tid til litt shopping og samtaler på byen. Det er gledelig at det meldes at julehandelen går rimelig normalt, til tross for dyrtid og renteoppgang.

Jula skal jo være gledens og familiens høytid. Dessverre er det ikke alle som opplever det sånn. Mange som har mistet noen av sine nære og opplever ekstra savn i jula og jeg håper alle har noen å feire jul og dele tanker med. Jula oppleves også utfordrende for de som sliter med å få økonomien til å gå opp.

Matvarepriser, gavepress og renteøkning gjør at det i år er ekstra vanskelig for disse. Heldigvis har næringsliv, frivillige og også vi som kommune stilt opp så godt vi kan.

Tusen takk til alle som har bidratt til at våre innbyggere kan feire jul på en så fin måte som mulig.

Takk til alle som skal jobbe i julehelga. Det dere gjør for oss er fantastisk.

God jul og et godt nytt år ønskes til dere alle!

Frank