Hovedopptak av barn i barnehagene i Vågan 2022/2023

Hovedopptaket omfatter alle kommunale og private barnehager.

Barn som har plass i barnehage i dag og som ønsker å beholde den, trenger ikke å søke på nytt. Dersom man ikke vil beholde plassen må den sies opp, dette gjelder ikke barn som går over i grunnskolen. Ønskes overflytting til annen barnehage, må det søkes særskilt.

Rett til barnehageplass i Vågan Kommune har:

• Barn i alderen 1 – 6 år og som er ett år innen utgangen av august i opptaksåret, er registrert bosatt i Vågan, og det er søkt innen søknadsfristen.
  • Barn som fyller ett år i september, oktober eller november det året det søkes om barnehageplass, har etter søknad rett til å få plass i barnehage innen utgangen av den måneden barnet fyller ett år i samsvar med denne loven med forskrifter.

Nærmere opplysninger om barnehagenes eierforhold, åpningstid, oppholdstid, satsingsområder og andre servicetilbud fås ved henvendelse til den enkelte barnehage. Oversikt over barnehagene i kommunen finner du her.

Søknaden sendes digitalt. De som har behov for veiledning bes ta kontakt med Servicetorget, telefon 75 42 00 00.

Klikk her for å registrere søknad, svare på tilbud, endre type plass, si opp plass eller endre kontaktopplysninger.

Søknadsfrist: 01. mars. Behandles i samordnet opptak.
Oppstart      : 01. august.