Habiliteringstjenesten i Vågan søker Støttekontakter

Støttekontakt er et tilbud som gis til personer som trenger hjelp til å få en aktiv fritid eller komme ut av en isolert tilværelse. Støttekontakten tilbyr blant annet sosialt samvær etter behov og ledsagelse til ulike fritidsaktiviteter.

Fritidstilbudet skal baseres på den enkelte brukers ønsker, behov og forutsetninger. Som støttekontakt kan du spille en viktig rolle i et annet menneskes liv og bidra til positive opplevelser og utvikling. Mange støttekontakter opplever at samværet er givende også for dem selv. Vågan Kommune har et løpende behov for å rekruttere nye personer som ønsker å være støttekontakter. Det er spesielt behov for personer i aldersgruppen 25-50 år.

Registreringsskjema for støttekontakter finner du her på Vågan kommunes hjemmeside.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.  Alle støttekontakter innenfor Habiliteringstjenesten må legge fram Politiattest.

Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til:
konsulent for støttekontakter Maren Nygård, 75420426