Fredag 24. januar introduserer Vågan kommune vår nye digitale assistent - chatteroboten «Kari»

Våre nettsider inneholder store mengder informasjon om de kommunale tjenestene og det kan til tider være vanskelig å finne frem til den informasjonen du søker på en enkel og grei måte.

Dette ønsker vi å gjøre noe med og som et av flere steg på veien mot et velfungerende digitalt førstevalg introduserer vi «Kari», også kalt «Kommune-Kari» - en intelligent chatterobot som svarer deg på de spørsmål du måtte ha om de kommunale tjenestene. Det være seg barnehage, skole og familie, helse og omsorg, plan, byggesak og kart, kultur og idrett, politikk og organisasjon med mer. I tillegg vil «Kari» henvise deg til andre offentlige eller private etater/virksomheter om nødvendig.

Kontakt med «Kari» vil du få ved å trykke på dette symbolet på våre nettsider.

«Kari» er blitt ganske kunnskapsrik innenfor sitt fagfelt men det vil nok være situasjoner der hun ikke forstår eller har svar på ditt spørsmål. Da står vi til tjeneste for deg og du kan enkelt komme i kontakt med oss via de etablerte kanalene som du finner her Kontakt oss.

«Kari» ønsker hele tiden å bli flinkere i det hun gjør og setter derfor stor pris på tilbakemelding. Dette gjør du ved å trykke på liker/ikke liker med en kommentar når du avslutter dialogen med henne.

Tjenesten vil du finne på våre nettsider fra 24. januar og vi håper «Kari» vil være til stor hjelp for deg i din søken etter informasjon og svar.

Ønsker du å lese mer om innbyggerdialog, digitaliseringsstrategi og digitaliseringstiltak kan du følge linkene under.