Arbeider du i Lofoten? Søk videreutdanning i psykisk helse og rusarbeid

Søk nå for å bli med i et tverrfaglig utdanningsprogram i Lofoten! Unik mulighet med lokal forankring, gjennom «VID vitenskapelige høgskole».

Arbeider du i Lofoten? Ønsker du å heve din kompetanse innen psykisk helse og rus? Da oppfordrer vi deg til å søke.

Studiet gir både en breddeoversikt på psykisk helse og rusfeltet, og har særskilt fokus på behandling, rehabilitering og oppfølging av mennesker med alvorlige psykiske lidelser og ruslidelser.

«SEPREP» (Senter for psykoterapi og psykososial rehabilitering ved psykoser) tilbyr et tverrfaglig utdanningsprogram (kalt «SEPREP TU»). Målet er at ansatte i kommunene og spesialisthelsetjenesten som skal samarbeide, utdanner seg sammen.

Studiet «SEPREP Tverrfaglig Utdanningsprogram Lofoten 2024–2026» tilbyr et unikt lokalt perspektiv, med verdifull innsikt fra personer med egenerfaring og pårørendeperspektiv. Programmet tilbyr veiledningsgrupper, dyktige foredragsholdere og en unik mulighet til å bli kjent på tvers av Lofoten. Utdanningen legger vekt på et livsløpsperspektiv, med oppmerksomhet på betydningen av tidlig oppdagelse og innsats, spesielt hos barn og unge.

Målgruppe

Ansatte i kommunene og spesialisthelsetjenesten i hele Lofoten. Søkeren bør ha behandlings-, rehabiliterings- og oppfølgingsoppgaver overfor mennesker med alvorlige psykiske lidelser og ruslidelser.

Det kreves yrkesaktivitet i minst 50 % stilling, eller annen praksis som f.eks. innen brukermedvirkning, gjennom hele studiet. Det tas opp 30–40 studenter som er naturlige samarbeidspartnere fra kommune og spesialisthelsetjeneste.

Søknadsfrist: 19. april 2024
Meld deg på ved å fylle ut søknadsskjemaet.
Det må underskrives av søker og arbeidsgiver, og leveres på e-post eller papir til Vestvågøy kommune v/ Marte Klevstad (Fagutviklingssykepleier, psykisk helse og rus). Dokumentasjon på bachelor må også legges ved.

Søknadsskjema (PDF, 26 kB)

E-post:
marte.klevstad@vestvagoy.kommune.no

Postadresse:
Vestvågøy kommune
v/ Marte Klevstad
8376 Leknes

Permisjon og lønn

Det er viktig at arbeidsgiver godkjenner og støtter deltakelse i denne utdanningen i forhold til å gi fri til å delta på forelesninger, veiledning, eksamener og fellesarrangementer. Vi anbefaler at det på forhånd gås opp rettigheter og forpliktelser slik at både student og arbeidsgiver i størst mulig grad får sine behov dekket.

Deltakere uten tidligere videreutdanning vil motta lønnstillegg etter fullført utdanning.

VID vitenskapelige høgskole.
Lokal arrangør er Vestvågøy kommune ved «Enhet for forskning, utvikling og innovasjon».

Kontakt oss for mer informasjon og påmelding.