Anleggsarbeid Villaveien i Kabelvåg – oppstart mai 2024

Vågan kommune skal starte arbeidene med å oppgradere vann- og avløpsanlegg i Villaveien i Kabelvåg. Første del av prosjektet vil bestå av å oppgradere avløpsanlegget mellom Langhaugen og Storvåganveien. Anleggsarbeidet starter 21.mai 2024.

Villaveien vil i denne forbindelse bli stengt for gjennomkjøring mellom Langhaugen og Storvåganveien. Det vil bli opprettholdt gangvei forbi anleggsområdet, men det anmodes om å hovedsakelig benytte gang- og sykkelvei ved E10.

Anleggsarbeidet vil pågå fram til medio november.

Orientering om prosjektet

Bakgrunnen for prosjektet er bygging av gang- og sykkelvei i Villaveien for å trygge skolevei og turvei. I den forbindelse har det også vært naturlig å se på muligheten for en oppgradering av vann- og avløpsanlegget i gaten. Prosjektet vil foregå mellom Storvåganveien og torget, og vil gå over flere år. Kommunen skal selv stå for anleggsarbeidet, og arbeidene er derfor delt inn i flere delprosjekt. Første delprosjekt vil være mellom Langhaugen og Villaveien.