Vågan kommune bruker et system for innbyggervarsling (UMS). Denne varslingen kan brukes når uønskede hendelser oppstår (f.eks driftsforstyrrelser på vann og veinett), samt når kommunen ønsker å varsle deg for utførelse av ulike vedlikeholdsoppgaver, hvor dine interesser kan bli berørt.
Nå er det viktig at innbyggerne selv sjekker opp at de har gjort seg tilgjengelige for denne varslingstjenesten, slik at kommunen kan nå dem.
Får jeg varsel? Hvordan sjekker jeg det?
For at kommunen skal kunne nå deg er det viktig at du kontrollerer at dine telefonnummer stemmer med din bostedsadresse i Vågan.
Slik går du frem for å sjekke dine telefonopplysninger:
- Klikk på nettadressen http://cdm.ums.no
- For å få norsk tekst, velg det Norske flagget oppe i høyre hjørne.
- Fyll inn kommunenavn, ditt mobiltelefonnummer samt kontrollkode.
- Du kommer nå inn på siden hvor du registrerer deg og kontrollerer at eiendommen har korrekt oppførte telefonnummer. Her kan du fjerne og legge til nummer, samt justere opplysninger. Husk igjen å velge norsk tekst ved å klikke på flagget. Systemet ber deg også oppgi fødselsdato, fordi korrekt adresse kontrolleres mot folkeregisteret. Det hender at kartnåla ikke viser korrekt/nøyaktig adresse, men dette har ikke betydning for registreringen.
- Når du har kontrollert opplysningene, klikk på ruten for OPPDATER, og velg LOG OFF knappen oppe til høyre før du avslutter.
Skulle det oppstå noen problemer med denne kontrollen, så kan du ringe servicetorget i Vågan kommune på telefon 75420000 for nærmere opplysninger.