Lofoten IKT er stolte av våre lærlinger.

Fredag 26. juni tok Philip A. K. Dahlberg, Mishaal Alhamdan og Simen M. Lie fagbrev i IKT-Servicfaget. Fagprøven varte i en arbeidsuke og ble gjennomført på rådhuset i Svolvær.

Begivenheten ble feiret med pizza og is i kantinen sammen med resten av de ansatte i Lofoten IKT.

Den erfaringen lærlingene får ved å jobbe hos oss er grunnmuren i deres faglige utvikling de 2 siste årene. Det å jobbe i et miljø med krav til nøyaktighet og leveringsevne er det mye læring i, og det å bli utfordret i oppgaver som man i utgangspunktet ikke behersker, kan være nyttig erfaring å ta med seg videre i livet.

IKT-faget er et fag i stadig utvikling så på noen nye områder kan lærlingene kanskje mere enn vi som har arbeidet en stund. Allikevel er den faglige støtten og opplæring som de får fra de andre ansatte helt nødvendig for at de skal få den kompetansen som trengs for å få et fullverdig fagbrev. Alle i Lofoten IKT er med og bidrar til at lærlingene lærer og bygger opp den kompetansen som faget krever. Vi lærer av og med hverandre og deler på kunnskap og løsninger slik at avdelingen fremstår med et godt omdømme.

Også våre kunder, de øvrige ansatte i kommunene Værøy, Moskenes, Flakstad og  Vågan, bidrar ved at lærlingene får små og store oppdrag som de skal løse og som de skal finne løsninger for. Med tålmodighet og samarbeidsvilje opplever vi mange positive tilbakemeldinger.

Etter ferien har Philip, Mishaal og Simen avsluttet læretiden i Vågan kommune. De er klare for nye utfordringer og opplevelser. Vi ønsker dem lykke til og kommer til å savne dem. Kjenner noen noe om ledige IKT-jobber, kan disse 3 anbefales.