Huset mitt ble fredet, hva nå?

Workshop og møte med Nordland fylkeskommune og Vågan Kommune om kulturmiljøfredning i Henningsvær.

Tid: 2. Mai 2024 18.00-20.00. Sted: Trevarefabrikken

Velkommen til første workshop og møte om Henningsvær kulturmiljøfredning. Det blir en anledning til å komme med ideer og innspill til forvaltningen av kulturmiljøet i Henningsvær, og diskutere virkningene av fredningen.

Vi vil se på tilskudd til istandsetting av bygg og anlegg, byggesøknad innenfor fredningsområdet, og generelt om hva fredningen innebærer.

• Presentasjoner og gruppearbeid
  • Prat om hvordan det er å bo, eie hus og drive forretning i Henningsvær i dag.
Illustrasjonsbilde - Klikk for stort bildeIllustrasjonsbilde

Arrangement organiseres av Nordland fylkeskommune og Vågan kommune. For å kunne svare best mulig på spørsmål ber vi om at disse sendes til en av oss på e-post i forkant av møtet. Man kan også stille spørsmål under møtet.

Kontaktpersoner:
Tom Davies,  e-post: tomdav@nfk.no