Viktig melding

Tildelingskontoret – din veiviser til helse- og omsorgstjenester

Tildelingskontoret er kommunens inngangsport for deg som har behov for helse- og omsorgstjenester. Vi hjelper deg med informasjon, søknader, rettigheter og veiledning.

Hva gjør Tildelingskontoret?

  • Veileder innbyggere og pårørende om aktuelle helse- og omsorgstjenester
  • Tar imot og behandler søknader
  • Fatter vedtak om hvilke tjenester du får, og i hvilket omfang
  • Har overordnet ansvar for individuell plan og koordinator
  • Samhandler med fastleger, spesialisthelsetjenesten og andre fagmiljøer
  • Tilrettelegger for et helhetlig og koordinert tjenestetilbud

Koordinerende enhet – del av Tildelingskontorets ansvar

Tildelingskontoret ivaretar også funksjonen som koordinerende enhet i Vågan kommune.

Dette innebærer at vi har ansvar for:

  • å vurdere behov for koordinator og barnekoordinator
  • å opprette og følge opp individuell plan (IP)
  • å sikre at innbyggere med sammensatte og langvarige behov får en koordinert og helhetlig tjeneste

Dersom du har behov for tjenester fra flere fagområder samtidig, kan det være aktuelt med en koordinator som følger deg opp – og som hjelper deg med å samordne hjelpen.

Les mer om koordinerende enhet og dine rettigheter her

Søk om helse- og omsorgstjenester

Dersom du ønsker å søke om en tjeneste, finner du informasjon og digitalt søknadsskjema her:
Søk om helse- og omsorgstjenester i Vågan kommune

Klage på vedtak om helse- og omsorgstjenester

Når kan du klage?
Klagefrister
Hva skjer etter at du klager?
Hvordan klager du?

Kontakt

Tildelingskontoret
E-post
Telefon 75 42 02 23

Åpningstider

Åpningstider/telefontid: Mandag til fredag: kl. 09.00–11.30

Ønsker du å snakke med en saksbehandler?
Da må du avtale tid på forhånd - også i åpningstiden.

Adresse

Besøksadresse
Kong Øysteins gate 7
8300 Svolvær

Postadresse
Vågan kommune
Tildelingskontoret
Postboks 802
8305 Svolvær