Koordinerende enhet – hjelp til å samordne tjenester

Har du behov for flere helse- og omsorgstjenester over tid? Da kan det være aktuelt med koordinator og individuell plan (IP) for å sikre god samhandling og oppfølging. Familier med barn som har alvorlig sykdom eller funksjonsnedsettelse kan også ha rett på barnekoordinator.

Det er Tildelingskontoret som ivaretar funksjonen som koordinerende enhet i Vågan kommune.

Se videoen om individuell plan og koordinator fra Helsedirektoratet

Kort forklart

Dersom du mottar to eller flere helse- og omsorgstjenester fra kommunen, kan du ha behov for hjelp til å koordinere og samordne disse.

  • Koordinator er en kontaktperson som følger deg opp og bidrar til at tjenestene henger sammen.
  • Barnekoordinator er for familier som har eller venter barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne.
  • Har du rett på koordinator eller barnekoordinator, kan du selv velge om du ønsker en individuell plan (IP).
Hva gjør koordinerende enhet?
Hva er en koordinator?
Hva er en barnekoordinator?
Hva er en individuell plan (IP)?
Hvordan får jeg individuell plan eller koordinator?

Ønsker du koordinator eller individuell plan?

Hvis du har behov for samordnet oppfølging og ønsker koordinator, barnekoordinator eller individuell plan (IP), finner du informasjon om hvordan du søker her:

Søk om helse- og omsorgstjenester i Vågan kommune

Du kan også kontakte Tildelingskontoret dersom du er usikker på hvordan du går frem.

Klage på vedtak om helse- og omsorgstjenester

Når kan du klage?
Klagefrister
Hva skjer etter at du klager?
Hvordan klager du?

Kontakt

Tildelingskontoret
E-post
Telefon 75 42 02 23

Åpningstider

Åpningstider/telefontid: Mandag til fredag: kl. 09.00–11.30

Ønsker du å snakke med en saksbehandler?
Da må du avtale tid på forhånd - også i åpningstiden.

Adresse

Besøksadresse
Kong Øysteins gate 7
8300 Svolvær

Postadresse
Vågan kommune
Tildelingskontoret
Postboks 802
8305 Svolvær